Vanliga Frågor

MOS EXPRESS

Fråga: Hur beställer jag en mosmaskin?
Svar: Vi är inte längre återförsäljare av mosmaskinerna, men det går bra att skicka e-post till info.se@creminternational.com alternativt ringa 0570-47700 för att få hjälp med detta.

Fråga: Varför kommer inget potatismos ut efter det att man har tryckt på knappen ”Stor mos” eller ”Liten mos”?
Svar: Öppna dörren och kontrollera att potatismos inte har fastnat i blandarskålen och förorsakat stopp. Om så är fallet, demontera visphus etc. och gör rent.

Fråga: Min mosmaskin låter onormalt (vispen går trögt), vad är felet?
Svar: Demontera montageplattan och kontrollera att inte potatismos har torkat fast bakom denna. Om så, rengör, montera tillbaka delarna och prova igen. Om detta inte hjälper - kontakta angivet serviceföretag.


DRYCKOMAT 2011, SVART

Fråga: Dryckomaten fungerar ej, vad ska jag göra?
Svar: Se till att vattentrycket är på och att elkontakten sitter i eluttaget.

Fråga: Det kommer ingen syrup, vad ska jag göra?
Svar: 1) Kontrollera backventilen som sitter inne i silikonslangen, knacka på ventilen med lämpligt verktyg. 2) Fortfarande ingen syrup? Byt backventil. 3) Fortfarande ingen syrup? Tag av BiB-vitopkopplingen från slangen och lägg slangänden i en hink med varmt vatten. Tryck på dryckesknappen och spola igenom systemet.

Fråga: Min apelsindryck blir svag, varför?
Svar: Placera alltid Bag-In-Box 65321 Apelsindryck på översta hyllraden. Gäller både i vagn och annan installation. Apelsinkoncentratet är ngt trögflytande så vi får lite hjälp av gravitationen med denna placering.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.