MOS EXPRESS
Fråga: Hur beställer jag en mosmaskin?
Svar: Vi är inte längre återförsäljare av mosmaskinerna, men det går bra att skicka e-post till info.se@creminternational.com alternativt ringa 0570-47700 för att få hjälp med detta.
Fråga: Varför kommer inget potatismos ut efter det att man har tryckt på knappen ”Stor mos” eller ”Liten mos”?
Svar: Öppna dörren och kontrollera att potatismos inte har fastnat i blandarskålen och förorsakat stopp. Om så är fallet, demontera visphus etc. och gör rent.
Fråga: Min mosmaskin låter onormalt (vispen går trögt), vad är felet?
Svar: Demontera montageplattan och kontrollera att inte potatismos har torkat fast bakom denna. Om så, rengör, montera tillbaka delarna och prova igen. Om detta inte hjälper - kontakta angivet serviceföretag.
DRYCKOMAT 2011, SVART
Fråga: Dryckomaten fungerar ej, vad ska jag göra?
Svar: Se till att vattentrycket är på och att elkontakten sitter i eluttaget.
Fråga: Det kommer ingen syrup, vad ska jag göra?
Svar: 1) Kontrollera backventilen som sitter inne i silikonslangen, knacka på ventilen med lämpligt verktyg. 2) Fortfarande ingen syrup? Byt backventil. 3) Fortfarande ingen syrup? Tag av BiB-vitopkopplingen från slangen och lägg slangänden i en hink med varmt vatten. Tryck på dryckesknappen och spola igenom systemet.
Fråga: Min apelsindryck blir svag, varför?
Svar: Placera alltid Bag-In-Box 65321 Apelsindryck på översta hyllraden. Gäller både i vagn och annan installation. Apelsinkoncentratet är ngt trögflytande så vi får lite hjälp av gravitationen med denna placering.